top of page

'Des Bouvrie': meer dan zwart-wit design

Titel: Des Bouvrie - architecture interior

Uitgever: teNeues

Prijs: € 49,90

ISBN: 978 3 8327 3261 5

De Duitse uitgeverij teNeues bracht eind 2015 dit architectuurboek uit, met daarin werk van de Nederlandse ontwerpers Jan en Monique des Bouvrie.

Dit is het tweede boek dat ik recenseer van de Duitse uitgever. En wederom een prachtexemplaar. Het boek is groot (en zwaar!) en staat vol met designfoto's, van huizen en inrichtingen, ontworpen door Jan en Monique, in Nederland, Frankrijk en zelfs Rusland.

© des Bouvrie Architecture Interior, published by teNeues, € 49,90 - www.teneues.com

Jan des Bouvrie is niet meer weg te denken uit de Nederlandse architectuurwereld. Maar niet eerder zag ik zoveel interieurontwerpen van zijn hand. Binnenshuis stylen heeft altijd mijn voorkeur gehad; de buitenkant doet me niet zoveel.

Photo © 2015 Jan & Monique des Bouvrie. All rights reserved.

Het is dan ook verrassend om te zien dat 'Des Bouvries' uit ons koude kikkerland in binnen- én buitenland landgoederen transformeren tot strakke ultramoderne huizen, waar aan elk detail is gedacht. En niet alles is zwart-wit. In sommige woonkamers worden kleuraccenten toegepast, en soms zelfs een kleurthema (zie foto's).

Photo © 2015 Jan & Monique des Bouvrie. All rights reserved.

Soms vind ik de stijl wat kil. Té modern. Er moet ook geleefd worden in een huis, toch? Maar dankzij het gebruik van onder meer dierenhuiden (Partij voor de Dieren, kijk maar even de andere kant op...) krijgen de strakke grafische vormen een zachtere uitstraling. In sommige interieurs wordt het zelfs echt gezellig...

Photo © 2015 Jan & Monique des Bouvrie. All rights reserved.

Ik heb zelf foto's gemaakt van mijn favoriete pagina's in het boek, maar teNeues heeft mij enkele foto's opgestuurd, bedoeld voor publicatie. En voor ik een dikke claim aan mijn eh.. website heb hangen, gebruik ik deze foto's. Eén troost: deze zijn ook prachtig!

Via deze link is het boek te bestellen.

Photo © 2015 Jan & Monique des Bouvrie. All rights reserved.

Featured Review
Tag Cloud
Er zijn nog geen tags.
bottom of page